V okviru projekta Varno na kolesu smo se srečali z upokojeno učiteljico, go. Jožico Plajnšek, je babica učenca, ki se pripravlja na kolesarski izpit.

Z veseljem je podelila izkušnje, saj je bila kar 35 let mentorica prometne vzgoje na naši šoli.

V takratnem času so učenci sodelovali v različnih projektih:

  • Bistro glavo varuje čelada,
  • Policist Leon,
  • akcija Kresnička,
  • Prometna značka,
  • Kaj veš o prometu?

V okviru akcije prometna služba so učenci prvih 14 dni v septembru pred in po pouku:

  • sodelovali pri nadziranju prometa v okolici šole,
  • spremljali obnašanje učencev pešcev,
  • nadzorovali vožnjo kolesarjev,
  • skrbeli za red na šolskem dvorišču.

Imeli so policijske  uniforme, da so bili prepoznavni. Po nekaj letih so njihovo vlogo zamenjali upokojeni domačini, ki v začetku šolskega leta skrbijo za varnost v prometu in pomagajo učencem razredne stopnje pri varnem prečkanju prehoda za pešce.

Učenci so na tekmovanju Kaj veš o prometu velikokrat dosegli 1. mesto in so bili nagrajeni s kolesi, ki so jih potem uporabljali za pripravo na kolesarski izpit. Ekipo so sestavljali 4 učenci različnih letnikov (od 5. do 8. razreda).

Kot uspešna mentorica je v Ljubljani prejela nagrado za odlične dosežke na področju prometne vzgoje na osnovni šoli. Nagrado ji je izročil g. Bojan Žlender, predsednik Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu.

Kot uspešna mentorica učencem pri pripravi na kolesarski izpit je prejela tudi nagrado iz rok takratnega župana občine Kidričevo.

Kolesarski izpiti so se takrat opravljali v 4. razredu. Priprave so potekale podobno kot danes, s to razliko, da so učenci reševali različne pole s prometnimi vsebinami, ki so jih mentorji sami pripravili. Kasneje pa so dobili že pripravljene teste.

Po uspešno opravljenih testih so učenci opravljali še vožnjo na poligonu in kolesarjenje v okolici šole. Pri opravljanju izpitov so sodelovali ob mentorju še policisti in učitelji.

Pogoste napake, ki so se pojavljale so prisotne tudi še danes. Nekaj najpogostejših:

  • slab ali pozabljen pogled nazaj,
  • spretnost pri vožnji z eno roko, kar je pomembno pri zavijanju,
  • posebna pozornost ostalim udeležencem v prometu, ker se je število vozil v prometu zelo povečalo.

Učenci so dobili nalepke Varno kolo, ki je bila vsako leto drugačne barve.

Kolesarski krožek je izvajal učitelj, ki je uspešno opravil izobraževanje za izvajanje programa. Teorijo pa je lahko izvajal učitelj, ki je poučeval v razredu.

Včasih so ljudje veliko manj kolesarili kot danes. Največkrat so se zapeljali do trgovine ali bližnjih sorodnikov in prijateljev. Danes pa je veliko kolesarjev, ki kolesarijo za rekreacijo in vzdrževanje kondicije. Prav tako pa je veliko družin, ki nedeljske popoldneve koristijo za druženje na kolesih.

Imeli smo priložnost spoznati, kako so včasih izvajali prometne vsebine na šoli, zato se ga. učiteljici najlepše zahvaljujemo.

Vodja projekta: Jožica Jurgec